Šta se sve dešava iza zidina Linglonga?

Građanskom preokretu se preko društvenih mreža povremeno obraćaju građani, svojevrsni uzbunjivači, dostavljajući insajderske informacije o dešavanjima na gradilištu fabrike automobilskih guma Linglong kod Zrenjanina.

Dobijene informacije je po pravilu jako teško proveriti, a izvori uvek žele da ostanu anonimni. Dostavljene fotografije su lošeg kvaliteta jer su nastale krišom i na brzinu, s obzirom na to da se na gradilištu snimanje ne dozvoljava.

Građanski preokret svakog “uzbunjivača” savetuje da se obrati, makar i anonimno, nadležnim državnim organima, zatim i medijima, ali je opšti utisak nakon dužeg vremena i većeg broja takvih slučajeva da građani te savete ne uvažavaju.

Očigledno je da osim “kineskog zida” koji okružuje to gradilište, postoji i zid straha neposrednih svedoka događaja koje najčešće opisuju kao nezakonite, skandalozne, nemoralne i ponižavajuće.

Smatramo da javnost ima pravo da zna šta se dešava na fabričkom gradilištu koje je proglašeno projektom od nacionalog značaja. Zato objavljujemo jučerašnje takvo obraćanje, uz pokušaj da zaštitimo identitet osobe koja nas je kontaktirala, ostavljajući javnosti da sama donese zaključke o dešavanjima na gradilištu Linglonga.

Obraćanje insajdera:

“Želim da se ne zna moje ime, imam slike iz kruga firme Linglong. Lično sam slikao kako su iskopali veliku rupu Kinezi i zatrpali oko 50 kamiona đubreta raznog. Sramota. Vozio sam tamo po krugu firme do nedavno zemlju zato i znam.
Firma Taxi Petrol iz Pančeva donosi svaki drugi dan po 3000-4000 litara nafte cisternom i sipaju u mašine, kao i nama u kamione, a Kinez plaća keš parama, i to sam video, pa se pitam kako to može i kako se pravda kroz papire i u Taxi Petrol i ovde u Linglongu, to jest podizvođaču, kineskim firmama TEPC i CRBC, i odakle toliko gotovog novca. Da li to neko proverava, neka nadležna inspekcija? Revolitiran sam jer sam ja živeo od tog rada …. dok … nije došao Kinez i napisao nam na telefonskom prevodiocu da idemo kući, konkretno nas… koji smo vozili. Ostali samo Kinezi da voze.
Setio sam se Perleza i Kineza koji su to isto uradili u krugu svoje firme (misli na slučaj s firmom Feitiansuye)
Da (potvrđuje da je u krugu Linglonga), iskopano i zatrpano, i slikao sam zato što sam čekao da istovarim i postavio sebi pitanje “pa mi građani iznosimo smeće jednom nedeljno, a kod njih nema kontejnera, čistoće (misli na JKP “Čistoća i zelenilo”), ništa, pa gde im je smeće s gradilišta? I eto gde – u jednoj velikoj rupi koju su satima kopala dva velika bagera.

To su rupe po tri-četiri metra dubine, nema oplate, ništa od zaštite od urušavanja zemlje.”

Dostavljene fotografije ukazuju na to da je zaista reč o gradilištu Linglonga jer se na nekima od njih vidi karakteristična i lako prepoznatljiva ograda, a neke od radnih mašina na sebi imaju nalepnice jednog zrenjaninskog preduzeća (EkoGradnja).

Građanski preokret poziva državne organe, nezavisne i istraživačke novinare i celokupnu javnost da se zainteresuje za dešavanja unutar zidina gradilišta fabrike automobilskih guma Linglong.
Zrenjaninci probleme mogu prijaviti i putem aplikacije “Građanski uzbunjivač” na internet portalu Građanskog preokreta.