Nacrt zakona o unutrašnjim poslovima i Nacrt zakona o obradi podataka i evidencijama u oblasti unutrašnjih poslova, koji su ušli u proceduru usvajanja, sadrže odredbe koje nisu primerene modernoj, demokratskoj državi s civilnom kontrolom bezbednosnih i oružanih snaga.
Opsežno uspostavljena kontrola i zloupotreba institucija od strane izvršne vlasti tokom prethodnih godina izaziva opravdan strah da iza predloženih zakona ne stoji namera efikasne borbe protiv kriminala, već suzbijanje opozicionog delovanja, protesta građana, pa čak i nekažnjeno fizičko eliminisanje kritičara predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Posebno su opasne odredbe kojima se legalizuje biometrijski nadzor i sveobuhvatno praćenje kretanja stanovništva uz pomoć kamera visoke rezolucije i softvera za prepoznavanje lica.
S druge strane, predložene odredbe čiji je cilj skrivanje identiteta službenih lica otvaraju mogućnost masovnih zloupotreba i neodgovornog, a nekažnjivog ponašanja policije.
Nedopustiva su i rešenja koja „uspešno izvršenje policijskog zadatka“ stavljaju iznad ustavnih garancija o nepovredivosti stana i obaveze da o pretresu odlučuje sud.
U pogledu uređenja unutrašnjih poslova, Srbija ne treba da se ugleda na totalitarne režime poznate po kršenju ljudskih prava zarad očuvanja nedemokratske vlasti, već na praksu država Evropske unije, kojoj želi da pristupi.
Građanski preokret poziva državnu vladu da trajno odustane od loših i po društvo opasnih zakona koji regulišu unutrašnje poslove, a građane, medije, opoziciju, civilni sektor i javnost u celini da snažno izvrše pritisak u tom pravcu. Ne sme se potpunim nadzorom građana i nekontrolisanim policijskim ovlašćenjima legalizovati pretvaranje Srbije u „kuću velikog brata“.