Postavljanje semafora na raskrsnici ulica Obale Sonje Marinković i Obilićeve u Zrenjaninu, na samo sedamdeset metara od mesta s kojeg su uklonjeni pre sedam godina, pokazuje da se regulacija saobraćaja u Zrenjaninu ne planira strateški i dugoročno, nego stihijski, od danas do sutra.
Izgradnjom kružnih raskrsnica u gradu najavljena su mnogobrojna poboljšanja saobraćajne infrastrukture i rešenje saobraćajnih gužvi. Jedna od njih je na raskršću Bulevara Milutina Milankovića i ulice Brigadira Ristića, kod „Avale“. Zrenjaninci su svedoci velikih gužvi koje nastaju na ovoj raskrsnici jer je to jedna od samo dve veze severnog i južnog dela grada. Svojevremenim zaustavljanjem saobraćaja preko Trga slobode radi formiranja pešačke zone, sav motorni saobraćaj koji povezuje Bagljaš i Gradnulicu sa centrom i naseljima 4. juli, Berbersko i Zelenim poljem je prebačen na raskrsnice kod „Avale“ i na Žitnom trgu, koja takođe trpi ogromno opterećenje.
Do saobraćajnog rasterećenja tih raskrsnica se moglo doći otvaranjem za saobraćaj ulice dr Miroslava Tirša (stare pijace). Umesto toga, grad vraća semafore skoro na isto mesto s kojeg ih je uklonio 2015. godine, što pokazuje da ozbiljnog planiranja nije bilo ni tada, kao što ga nema ni sada. Radovi se očigledno izvode bez prethodnih studija koje bi pokazale opravdanost pojedinih rešenja. S takvom praksom treba odmah prestati.
Trivijalni razlog zbog kojeg je Zrenjanin saobraćajno raspolovljen na dva slabo povezana dela je taj što vlast ne želi da se odrekne prihoda od naplate parkinga na prostoru stare pijace. Puštanje saobraćaja kroz ulicu dr Miroslava Tirša posebno je važno i zbog potrebe da vozila Službe hitne medicinske pomoći mogu brzo i efikasno da stignu na severnu stranu, odnosno do magistrale, kao saobraćajne “žile kucavice” grada.
Jedan od predloga urbanista je i formiranje parkinga, odnosno garaže u bloku izmedju Pupinove i Tepličke ulice. Do eventualnog ostvarenja te ideje, građani koji žele da dođu do pošte će muku mučiti sa okretanjem svojih automobila jer se ta saobraćajnica završava rampom i nizom kontejnera. Neko vreme se okretanje vršilo penjanjem na deo pešačke površine, zbog čega su oštećene granitne kocke u parteru. Ta praksa je ubrzo osujećena postavljanjem stubića i žardinjera, tako da je sada saobraćajni kolaps zagarantovan.
Ni saobraćajnoj “boljci” u Tamiškoj ulici, koja povezuje centar sa naseljima Berbersko, Putnikovo i Mužljom se ne nazire rešenje. Slalom uskim ulicama bez trotoara je svakodnevica mnogobrojnih sugrađana, a ostaće i ubuduće, s obzirom na to da se planira luksuzno stanovanje na jedinom mestu gde bi se mogla formirati veza ovih naselja s centrom grada.
Najavom izrade novog plana generalne regulacije Zrenjanina javila se nada da će se mnogobrojni problemi građana rešiti. Zato pozivamo gradske čelnike da prestanu sa saobraćajnim ekperimentima nad gradom i da konačno prepuste planiranje onima koji se u to zaista razumeju.